קידום אתרים בימים שהרבה רכישות עברו לעולם האונליין

אם יש דבר חשוב שלימדה אותנו התפשטות נגיף הקורונה,

הוא עד כמה משמעותיים הולכים להיות בשנים הקרובות ערוצי האונליין.

בעידן שבו יותר ויותר צרכנים מעבירים חלק ניכר מפעילות הרכישה שלהם לדיגיטל,

קידום אורגני של אתר האינטרנט של העסק, שתפקידו לשפר את הנראות של עמודי האתר במנועי החיפוש השונים,

הפך להיות מצרך מבוקש.

 

 

אז מה כדאי יהיה לכם לעשות בתור בעלי עסקים ומקדמי אתרים,

על מנת לוודא שלא תישארו מאחור בתקופה בה כולם מחזקים את הנוכחות הדיגיטלית שלהם?

טיפים מאת דניאל זריהן – המשיכו לקרוא.

 

 

טיפ מספר 1:

הקפידו על תוכן איכותי

תוכן איכותי, אשר מייצר ערך מוסף אמיתי לקורא, הוא בקרת מפתח חשובה בכל תהליך של קידום אורגני. אם לא תקפידו לשלב תוכן איכותי כחלק מאסטרטגיית הקידום של האתר שלכם, לא סביר שתוכלו לקדם את האתר על ביטויי מפתח פופולריים לאורך זמן.

 

אולם, חשוב יהיה להבין דבר נוסף, וקריטי לא פחות בהקשר הזה: תוכן איכותי קיים בלי סוף ברחבי רשת האינטרנט. המטרה האמיתית שלכם היא לייצר תוכן איכותי, שעונה בצורה הטובה ביותר לכוונת החיפוש של המשתמש, שמייצר עבורו פיתרון ממשי, ושמונע מן הגולש את הצורך להשלים פערי תוכן באתרים אחרים.

 

כאשר גולש מקבל את המענה השלם לחיפוש שלו באתר שלכם, הוא מאותת למנוע החיפוש שבאתר שלכם ניתן למצוא מענה איכותית לשאילתא הספיציפית שביצע, ובאופן עקיף יכול לסייע בדירוג העמוד הרלוונטי באתר.

 

כמו כן, אסטרטגיית התוכן שלכם צריכה לתת מענה גם להתמודדות בסביבת התחרות המאפיינת את הנישה שבה אתם פועלים. בפועל, זה אומר שתדירות הפרסומים שלכם צריכה להיות תואמת לזו שמקובלת בנישה, וכך גם עומק התכנים.

 

 

 

טיפ מספר 2:

התאימו את עמודי האתר לתצוגה במנועי החיפוש השונים

 

התאמת עמודי האתר לתצוגה במנועי החיפוש השונים, או בעגה המקצועית אופטימיזציה של עמודי האתר, היא תהליך שבו אתם משפרים את האופן שבו מנועי החיפוש קוראים ומבינים את התוכן שהטמעתם באתר. בתהליך נכון של אופטימיזציה, נהוג לסדר את היררכיית התוכן באתר, לקבוע אילו מן הכותרות הן כותרות ראשיות ואילו משניות באמצעות תיוג הטקסט, לשלב קישורים פנימיים לחיזוק הקשר בין עמודים רלוונטיים באתר, לטייב את כותרות ותיאורי המטא - אותם טקסים המופיעים בדפי תוצאות החיפוש ואשר לחיצה עליהם מובילה את הגולש לאתר, סידור ההיררכיה והמבנה של האתר, שיבוץ מילות המפתח בצורה חכמה בגוף הטקסט, הנגשת תמונות למנועי החיפוש ולבעלי לקויות שונות ועוד ועוד.

 

כמו הטמעה של תוכן איכותי ובעל ערך מוסף, גם אופטימיזציה נכונה של דפי האתר היא צעד הכרחי בכל תהליך קידום אורגני.

 

 

 

טיפ מספר 3:

בנו פרופיל קישורים חיצוניים רלוונטי

 

אחד הפרמטרים החשובים בדירוג של אתרים במנועי החיפוש, בטח ובטח בתחומים המתאפיינים ברמת תחרות גבוהה, הוא איכות פרופיל הקישורים החיצוניים המובילים לאתר. קישור יכול להתפרש בלא מעט מקרים כהמלצה של עמוד אינטרנט אחד על עמוד אינטרנט אחר, ולכן נחשב כפרמטר שמנועי החיפוש נוהגים לבדוק היטב טרם ההחלטה על דירוג עמודי האתר על ביטויי מפתח רלוונטיים.

 

כדי שקישור יתרום בצורה משמעותית לקידום האתר, חשוב יהיה לוודא שהוא מתקבל מאתר רלוונטי, שפועל גם הוא בנישה המדוברת וכן שהוא סמכותי ומקודם בעצמו. בניה לא נכונה של קישורים חיצוניים לאתר עלולה, במקרים מסויימים לגרום לנזק לאתר, ובמקרים קיצוניים, אף לענישה ידנית.

 

ישנן לא מעט דרכים שבאמצעותן תוכלו לבנות פרופיל קישורים איכותי לאתר. בנייה של קישורים בעזרת שירות חיצוני (רכישה של קישורים), החלפה של קישורים, הקמת אתרי תמיכה יעודיים, שימוש באינדקסים נישתיים - כל אלו הם רק חלק מן הדרכים שמאפשרות בניה מדורגת של פרופיל הקישורים.

 

שימו לב: הקפידו כי תדירות הוספת הקישורים לאתר שלכם תעמוד בקנה אחד עם תדירות הוספת התוכן הערכי באתר. אחרת, אתם עלולים להפוך חשודים בעיני מנועי החיפוש השונים, ואף למצוא את עצמכם נותנים הסברים לאחר ענישה ידנית.

 

 

 

טיפ מספר 4:

שפרו את חווית המשתמש באתר

 

פקטור נוסף שכדאי יהיה לכם לקחת בחשבון בכל פרויקט קידום של אתר הוא חווית המשתמש שמספק האתר לגולשים. בעידן המודרני, כל אחד יכול לבנות אתר, לבנות לו פרופיל קישורים, להטמיע בו תוכן ולבצע בו אופטימיזציה לדפי תוצאות החיפוש. לעומת זאת, הקמת אתר שיספק חווית משתמש מעולה תלויה, מן הסתם, גם בצד הצרכן.

 

אם חלק ניכר מן הגולשים נכנסים לאתר ויוצאים ממנו מעמוד הנחיתה כעבור מספר שניות, ואינם צופים בעמודים נוספים, יכולים מנועי החיפוש להתרשם כי מדובר באתר שמספק חווית משתמש לא איכותית במיוחד לגולש. לעומת זאת, אתר שבו הגולש מנווט בקלות, נהנה מן העיצוב של האתר אשר שומר על רמת ניגודיות מוצלחת, שהעמודים השונים בו נטענים במהרה, זמינים באופן תמידי, ולא מכילים פופאפים והודעות קופצות שמשבשות את חווית הגלישה - יכול לאותת למנוע החיפוש שאצלו הגולשים ימצאו פתרון חוויתי ומוצלח לסוגיה בגללה נפנו למנוע החיפוש.

 

 

 

תודה לדניאל זריהן על כתיבת המאמר

https://danielzrihen.co.il/